Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie uitbesteden aan een freelancer? Dan ben je bij Christian van SEO MKT aan het juiste adres! Vaak zijn het de bestaande bedrijven die kijken naar conversie optimalisatie. Er is een goede basis van bezoekers, maar er komen te weinig aanvragen of verkopen binnen. Online liggen er in dit soort gevallen dus nog flink wat kansen om te groeien als bedrijf.

Op deze webpagina zal ik je stapsgewijs door het proces heenlopen. Liever direct even telefonisch kennismaken? Bel dan naar 0180 794 146 voor meer informatie.

Strategische beslissingen o.b.v. data

Website aanpassingen en aanvullingen

Actief jouw leads blijven stimuleren

U

Christian Francke

Freelance SEO Specialist

Conversie optimalisatie
0+

jaren ervaring

0+

projecten begeleid

0+

topposities behaald

Plan van aanpak

Mijn 3-stappenplan

Stap 1
3
Stap 1

Nulmeting

Voorafgaand aan conversie optimalisatie is het belangrijk om de huidige data te meten. Zijn er al genoeg bezoekers op de website? Als dit niet het geval is, dan zullen wij eerst moeten kijken naar een van mijn andere diensten, zoals bijvoorbeeld linkbuilding. Zonder enkele aantallen van bezoekers ga je namelijk géén impact maken met conversie optimalisatie.

Is er wel al een goede basis van website bezoekers? Dan zal ik mij gaan verdiepen in factoren zoals paginaweergaven, gebeurtenissen en meer.

Stap 2
3
l
Stap 2

Website aanpassingen

Op basis van de verkregen data zal ik vervolgens aan de slag gaan met enkele wijzigingen binnen de website. Deze wijzigingen en/of aanvullingen zullen strategisch worden ingezet.

Belangrijk om te onthouden: conversie optimalisatie draait voornamelijk om testen, testen en testen.

Stap 3
3
Stap 3

Bijsturing o.b.v. nieuwe data

Na de wijzigingen en/of aanvullingen is het een kwestie van meten en bijsturen. Heeft de kleurverandering van een knop positief effect gehad? Zijn er nog andere opvallende punten bijgekomen in de nieuwe analyse?

Conversie optimalisatie is een continu proces. Het gaat hierbij om actief blijven verbeteren en kijken hoe je jouw bezoekers zo optimaal mogelijk kunt sturen naar een aanvraag of aankoop.

Professionele tools

De benodigdheden voor transparantie

Uiteindelijk draait alles om een transparant resultaat voor bedrijven. Gelukkig zijn er online veel mogelijkheden om deze groei meetbaar te maken. Daarom heb ik hier een lijstje gemaakt van de benodigde kanalen.

Andere belangrijke platformen

  • WordPress
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio

Mijn platformen

Koppelingen

Onderstaand een opsomming van de belangrijkste platformen die ik gebruik. Gaan we samenwerken? Neem deze dan zeker mee in jouw privacyverklaring.

Google Search Console

Kansanalyse

Inzicht in de organische data

Google Analytics

Kansanalyse

Inzicht in de websitegegevens

Hotjar

Bezoekers

Realtime bezoekersgedrag

SE Ranking

Metingen

Nulmeting en ontwikkelingen