Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie uitbesteden aan een freelancer? Dan ben je bij Christian van SEO MKT aan het juiste adres! Vaak zijn het de bestaande bedrijven die kijken naar conversie optimalisatie. Er is een goede basis van bezoekers, maar er komen te weinig aanvragen of verkopen binnen. Online liggen er in dit soort gevallen dus nog flink wat kansen om te groeien als bedrijf.
Op deze webpagina zal ik je stapsgewijs door het proces heenlopen. Liever direct even telefonisch kennismaken? Bel dan naar 0180 794 146 voor meer informatie.
Strategische beslissingen o.b.v. data
Website aanpassingen en aanvullingen
Actief jouw leads blijven stimuleren
Christian Francke
Freelance SEO Specialist
jaren ervaring
projecten begeleid
topposities behaald
Plan van aanpak
Mijn 3-stappenplan
Nulmeting
Voorafgaand aan conversie optimalisatie is het belangrijk om de huidige data te meten. Zijn er al genoeg bezoekers op de website? Als dit niet het geval is, dan zullen wij eerst moeten kijken naar een van mijn andere diensten, zoals bijvoorbeeld linkbuilding. Zonder enkele aantallen van bezoekers ga je namelijk géén impact maken met conversie optimalisatie.
Is er wel al een goede basis van website bezoekers? Dan zal ik mij gaan verdiepen in factoren zoals paginaweergaven, gebeurtenissen en meer.
Website aanpassingen
Op basis van de verkregen data zal ik vervolgens aan de slag gaan met enkele wijzigingen binnen de website. Deze wijzigingen en/of aanvullingen zullen strategisch worden ingezet.
Belangrijk om te onthouden: conversie optimalisatie draait voornamelijk om testen, testen en testen.
Bijsturing o.b.v. nieuwe data
Na de wijzigingen en/of aanvullingen is het een kwestie van meten en bijsturen. Heeft de kleurverandering van een knop positief effect gehad? Zijn er nog andere opvallende punten bijgekomen in de nieuwe analyse?
Conversie optimalisatie is een continu proces. Het gaat hierbij om actief blijven verbeteren en kijken hoe je jouw bezoekers zo optimaal mogelijk kunt sturen naar een aanvraag of aankoop.
Professionele tools
De benodigdheden voor transparantie
Uiteindelijk draait alles om een transparant resultaat voor bedrijven. Gelukkig zijn er online veel mogelijkheden om deze groei meetbaar te maken. Daarom heb ik hier een lijstje gemaakt van de benodigde kanalen.
Andere belangrijke platformen
- WordPress
- Google Tag Manager
- Google Data Studio
Mijn platformen
Koppelingen
Onderstaand een opsomming van de belangrijkste platformen die ik gebruik. Gaan we samenwerken? Neem deze dan zeker mee in jouw privacyverklaring.
Google Search Console
Inzicht in de organische data
Google Analytics
Inzicht in de websitegegevens
Hotjar
Realtime bezoekersgedrag
SE Ranking
Nulmeting en ontwikkelingen