SEO teksten
SEO teksten laten schrijven door een specialist? Ik help jou graag verder met jouw vraagstuk. Tegenwoordig is het voor bedrijven erg belangrijk om goed gevonden te worden in zoekmachines (zoals Google, Bing en Yahoo). Sterker nog: het kan jouw business maken of breken. Om een goede basis neer te zetten is het daarom belangrijk dat de teksten op jouw website geoptimaliseerd zijn voor deze zoekmachines.
Op deze webpagina neem ik jou mee in het proces dat ik voor jouw bedrijf zal doorlopen, zodat wij samen jouw zoek zichtbaarheid kunnen vergroten.
Deep-dive zoekwoordanalyse
Resultaatgerichte webpagina
Bijsturing en (conversie) optimalisatie
Christian Francke
Freelance SEO Specialist
jaren ervaring
projecten begeleid
topposities behaald
Plan van aanpak
Mijn 5-stappenplan
Zoekwoordanalyse
Voordat we gaan starten met de opbouw van jouw SEO teksten moet er eerst wat vooronderzoek worden gedaan. Het is namelijk belangrijk dat de tekst bepaalde zoektermen gaat triggeren, die passen binnen de branche van het bedrijf en daarmee een hoge relevantie hebben.
Ik zal daarom starten met een uitgebreide zoekwoordanalyse. Hierbij neem ik meerdere factoren mee, zodat de werkzaamheden een hoge effectiviteit hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het concurrentieniveau op een zoekwoord en de kans van slagen met jouw huidige domein (en domeinscore).
Nulmeting en planning
Natuurlijk is het belangrijk dat de resultaten goed zichtbaar zijn voor jouw bedrijf. Na het in kaart brengen van de relevante zoekwoorden zal ik daarom, met behulp van een premium analytische tool, een meting doen van de huidige rankings. Op deze manier kun je in de opeenvolgende maanden een mooie stijgende lijn terugzien.
Vervolgens zal ik ook een planning maken voor het schrijven van de SEO teksten met deze zoekwoorden. Er is namelijk veel meer werk en tijd nodig voor een zoekwoord met een hoog concurrentieniveau ten opzichte van woorden met een laag of gemiddeld niveau.
Design webpagina of blog
Oké, nu zijn we klaar om te schrijven, toch? Bijna! Persoonlijk houd ik ervan om van tevoren al aan de slag te gaan met de webpagina (of blogpagina) waar de SEO tekst op geplaatst zal worden. Zo kan ik alvast nadenken over waar ik lange en waar ik korte alinea’s wil plaatsen.
Het design van de webpagina is een allesbeslissende factor voor jouw website bezoekers. Zeg nou zelf: een webpagina met alleen tekst en een witte achtergrond komt niet erg betrouwbaar over. Op basis van jouw huidige pagina’s ga ik aan de slag met een gelijksoortig design (soms aangevuld met nieuwe elementen), die ik vervolgens ga optimaliseren voor conversies.
Het schrijven van de teksten
Het is eindelijk zo ver: we kunnen starten met schrijven! Ongetwijfeld zal ik het gesprek met jou aangaan over de kernwaarden van het bedrijf en andere belangrijke elementen die ik moet benoemen in de SEO teksten. Het verhaal dat de website bezoeker leest moet namelijk goed aansluiten bij de bedrijfsvoering.
Overige input voor content zal ik zelf opdoen via de website en andere betrouwbare kanalen. Door mijn ervaring binnen een grote diversiteit aan branches kan ik vaak al het een-en-ander zelf bedenken. Het belangrijkste is dat de teksten volledig zelf geschreven zijn. Hierdoor is het onmogelijk dat zoekmachines jouw domein gaan straffen op plagiaat van deze teksten.
Bijsturing en optimalisatie
Fijn! De tekst is af en de webpagina is (in een creatief design) gepubliceerd in de backend van de website, dus we zijn klaar. Helaas is dit niet het geval.. Door stap 1 t/m stap 4 is er een mooie basis neergezet om rankings een boost te geven, maar de pagina zal regelmatig onderhouden moeten worden om door te kunnen groeien binnen zoekmachines.
Het onderhoud van een gepubliceerde webpagina bestaat uit diverse werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan het verhogen van de pagina autoriteit door linkbuilding en conversie optimalisatie op basis van verkregen data uit analytische tools. De inzet van SEO teksten door SEO MKT is, in ieder geval bij mij, een traject van samen bouwen naar een (toekomstbestendige) organische zichtbaarheid.
Professionele tools
De benodigdheden voor transparantie
Uiteindelijk draait alles om een transparant resultaat voor bedrijven. Gelukkig zijn er online veel mogelijkheden om deze groei meetbaar te maken. Daarom heb ik hier een lijstje gemaakt van de benodigde kanalen.
Andere belangrijke platformen
- WordPress
- Google Tag Manager
- Google Data Studio
Mijn platformen
Koppelingen
Onderstaand een opsomming van de belangrijkste platformen die ik gebruik. Gaan we samenwerken? Neem deze dan zeker mee in jouw privacyverklaring.
Google Search Console
Inzicht in de organische data
Google Analytics
Inzicht in de websitegegevens
Google Keyword Planner
Gericht zoekwoordonderzoek
SE Ranking
Nulmeting en ontwikkelingen